Monday, May 27, 2013

Archiday!!!!!!!!!!! LUAR

Assalammualaikum semua.
utk post kali ni aku akn bercakap sal akiday. akiday ni event utk department Architecture. ad tiap2 sem.
ape akiday ni?
mcm pesta or karnival. berlangsung selama 2 mlm & 1 hari. pelik kan?? slalu 2 hari 1 mlm, ni dak, terbalik. ekekekeeee.... lantak la.
generally event ni ada utk meraikan budak2 aki la, ada jualan gerai, performance, ada short movie, ada games, best la ramai2 berkumpul, sorak2 buat gila, bese la budak aki mne fun sgt life asyik kt s2dio je, so time ni la nk lepas segale ke-tensen-an tu & buat mcm2 perangai gila2...
pengisian & tujuan sebenar Archiday ni sbnr lg bnyk, dlm & berfaedah, tp aku xkan ckp bnda tu sbb melibatkan tradisi & budaya budak aki kt SI ni, so rmai yg xkan faham & akn salah faham.

so anyway, tema kali ni LUAR. jgn tnye nape luar, ak xtau lect yg pilih. n jgn simply igt luar tu out, tp lebih besar & dlm maknanya...  ak pun xtau nape leh jd complicated sgt, & cmne nk xplen bnda alah ni, but thats that, ok fellas? event ni berlangsung lame da, ak post lmbt sbb xde masa + lupe. stat on 17th(mlm) and continue to the next morning and mlm kemuncak on 18th(sabtu) mlm tu... batch yg organize ialah Architopia ke Archipopia ke mende xtau lah, diorg ni sem 3.. sian gak r diorg sikit je, tp dptkn handle event ni wlpun serba kekurangan, but not bad actually.



stage


makan


budak part 1

mimi gerai part 8

 aku msuk structure game. buat bridge. menang tuuu...


aku & megat


aku & hasyir. berlakon je nieh.. nguehehehee


open jamm


praktis2


rehearsal


practice utk performance lg 1



utk akiday kali ni ak rs spesel sket sbb ni last ak ngan batch aku. lpas ni diorg grad. tggl la aku nak hbiskn lg 2 sem kt sni.terharu gak la mse montaj utk stiap batch, time batch aku ad montaj sal life ktorg start dr pt 1 smpai la skrg. ad la sikit2 scene short movie yg lepas2 & plg best ad bnyk klip2 video yg aku dok rakam msa kt s2dio tu. gambar ni biase tp video ni rare. sbb mggmbarkan suasana yg sgt menepati, dgn ad suara, gmbr bergerak... hehehe.... xrugi gak la... time dlu rmai gak la org rimas aku dok rakam2 kt s2dio tu, tp ak wat dek je.. sbb ak tau, skrg bnda tu kta xnmpak pape. tp lg 5 - 10 thun, bnda ni gila2 punya valuable. mana nk dpt dah.. gmbr bnyk, tp kalo video ni rare sgt. mne la org ad video sgt kn... huhu... aku sjak dlu lg mmg jd impromptu cameraman utk batch aku. dgn gmbr, dgn video.. mcm2 weyhh... heheheee... ak hrp wlpn mgkin org xberapa suka aku, aku xcontribute bnda yg bnyk or berfaedah utk s2dio, at least ak ad la sumbangan yg kecik2 gni yg xde org nk buat pun kan... aku bkn ad camera canggih pun, pkai camera fon nokia yg cikai 2MP je pun... hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.



okep, sampai sini jep..




No comments:

Post a Comment