Thursday, December 17, 2015

cable throttle putus!

Assalammualaikum all
hari ni nak bagitahu first ever breakdown tgh jalan. reason: cable throttle



otw balik dari ofis baru masuk highway cable throttle putus tgh jalan. tiba2.
aku berhenti tepi dan terus call abg fathi. dia ckp dia hantar pekerja dia. msa tu pukul 6suku ptg
aku tggu smpai pukul 7.10 baru dia smpai. biasalah, dia dari sg petani utara, aku msa tu baru je lepas tol sg dua arah utara. sikit lg nk smpai exit bertam. kepala batas.




ada la minor issue sikit masa tukar tu. cable keras la, fairing ssh nak masuk la.. tapi last dpt gak. dgn gelap, nasib baik aku ada lampu powerbank. tapi sebab msa tu buat tgh kalut & gelap, jd pemasangan kurg sempurna. so, weekend ni nk kena buat semula. rm100 semua sekali. xkisah pon. janji nk selamat aku je utk ptg tu. nk bagi elok kendian. jadi aku boleh balik rumah dan motor aku selamat kt rumah. kalut woo tak solat mghrib lagi. siap semua skali dlm kul 7.45. dah gelap giler dah. masa bwk pun xberani bwk laju sbb throttle tu rasa lain. pulas rasa ketat. enjin xsmooth. nasib la umah aku dekat je. sempat la.

dan aku igt alang2 dah hantar tu nk buat skali accesories lampu & voltmeter yg aku ckp nk buat tu. so kena la hantar moto smggu kot. kalo tidak plan nak hantar bulan 1. tp xpe la. alang2. lgpn nk mula2 xnk hntar awal sbb igt nk g ride dgn pakcik aku sorg tu. dia pkai versys duduk chemor. tapi bulan ni dia xfree. lgpun bln 1 tu takut kalut sbb ada kenduri.


aku kena bersedia utk benda2 mcmni akan berlaku. bnyk hal lagi mcm cable clutch, bateri, rectifier, coil magnet, sensor problem etc... nasib baik la  ada AFZ performance, kedai abg fathi. kalau tak, xtahu la aku cemana. bukan sng nak cari org rescue, yang ada spare parts, yang tahu buat blade ni.
ape pun alhamdullillah


No comments:

Post a Comment