Saturday, August 8, 2015

why im so busy

Assalammualaikum all...
selamat raya
haha still sempat lg kan? raya sebulan ma...
ok utk post kali ni nk cter nape aku busy sgt tu

ok ni la 2 projek yg aku buat. dedua utk gomen. satu yg besar, kolej komuniti. satu lg kecik, bangunan tambahan pusat kesihatan UiTM penang


utk kolej komuniti ni dpt msa akhir bln disember last year. under JKR.
buat design presentation working drawing semua. sbnrnya dpt projek ni dah lmbt sgt. tu yg busy sgt2 tu. nak make up loss time oleh JKR yg lmbat cari & lantik consultant.







design ni adalah design development yg ke5. da 5 kali tukar design. msa 1st tu ada 3 option. 2nd and 3rd ada 2 option. 4 & 5 xda option dah. bnyk gila perubahan. so ni final punya design lah.
tp bila masuk bab teknikal 7 working drwg pun bnyk gak yg berubah lagi. biasa la. proses.
projek ni xde la bsar mane. tp dgn JKR ni mcm2 dia mntak. pening. tp duit xde. mntak mcm2. dah lmbat, tp komen & ammend bnyk gila xhabis2.. dah tu guane. mmg la aku OT balik malam tetiap ari, weekend pun kalo x OT bwk balik kerja, tiap2 mggu mcmtu.
frankly lepas balik europe tu aku sbnrnya mmg xrehat smpai la sekarang. sejak sblum puasa, bwk ke puasa,(wktu puasa pun bleh kata OT gak tiap2 hari. berbuka kt ofis. balik mlm. ada hari yg kena g KL utk meeting ngn JKR kt hq diorg kt maju tower tgh2 KL. gila.) penat sgt. moto aku tu pun aku xdan bwk. sampai la sekarang baru la ada masa sikit kan.. aku mmg betul2 penat. nak muntah dah aku xrehat asyik dgn kerja.


ni plak projek uitm. ni dpt prtgh bln 2 taun ni. this project is musch simpler. kecik dan design pun dah ada, cuma adjust sikit2 aje. pun bajet & bnyk dan bnyk sgt msalah. projek kecik je, tp problem dia mcm2. ya ampunn.... pening kepala.




simple je design dia. duit xdak. 3d ni pun saja buat.. bukan perlu pun.. projek kecik & simple sgt.. bangunan tambahan je.. ptut ada bangunan original kt blakang tu tp xbuat r... mlas.. bz kot ngan kolej komuniti. kebetulan buat tu serentak.. adoyai....

so alhamdulillah lepas ni xdak apa sgt dah kot.  dua-dua projek ni msih brjln, belum tender lg, tp bleh kata 99% da siap la. kalo ada perubahan pun sikit je la. harapnya ofis ni akan kembali tenang sekejap dlm sebulan dua.. mcm taun lepas. bukan tamaw projek, nak tapi kalo dpt lmbat sikit tu dlm sebulan, dua tu oklah kan. atau dpt projek yg betul2 simple & client xgaduh nak cepat dan mntk perfect sgt... kot la dpt projek banglo sebijik kan...



so itu jelah for today
xde la ape update sgt
but, better than nothing right?

adios~

No comments:

Post a Comment