Monday, July 18, 2016

Raya 2016

Assalammualaikum semua
lama xpost. beraya sakan la katakan. sakan la sangaaatttt
hows your raya?
for me, biasa2 saja. bagi aku every year  pun sama je. aku dah xbrpa nk enjoy sgt raya. kenapa ntah
tak macam dulu2 waktu kecik2 dlu. time tu raya mmg best. bila dah besar ni lain pulak citernye

so as usual aku kalo blik kmpung ni lama. selalu dkt smggu. tapi kali tak. 5 hari je. balik hari selasa ptg (last puasa, sehari sebelum raya) dan hari sabtu tghri dah balik ke penang. tapi we all satu family tak balik serentak. balik asing2 naik 2 keta. sbb kak keja lagi selasa tu half day. mak & abah balik dulu isnin ptg. hri sbtu pun kami blik dlu tghri tu, diorg blik mlm.
maybe sbb sedara kt sni kurg dah kot, especially belah mak.

Raya 1st di sayong



Raya pertama dah berjalan beraya. out of norm. usually, tahun2 sebelum ni mmg sejak dulu lagi, 1st raya lepak rumah je. tggu org datang. next day baru brjalan. akan ronda dari Sayong ke Jalan Bharu dan Talang.
tapi kali ni tak, hari first lagi dah ke ipoh. hahahahaaaaa..


Raya kedua g taiping pulak blah mak. mlm tu  ada MK pulak. padat. fuh




raya ketiga pegi taiping balik semula pulak.

sebab hari jumaat pakai kurta.
#teamkurta
#pedulikanjaafaronn
#bukanpentaksubmelayu


sori la xbnyk gambar kali ni. dah mcm malas nak tgkp gmbar bebanyak mcm selalu tu..
hari sabtu tak p mana pun. kemas2 then tghri da balik.
so thats all for my raya experience this year.
gua takde bnyk benda nak cerita. bab beraya ngn kengkawan lagi la. mmg selalu taksempat. balik kmpung lama sgt. dah terlepas open house member2. kengkawan berjalan raya, round dari satu rumah ke satu rumah. aku sampai je penang, diorg dah habis pusing dah. takkan aku nk g sorg2 je. mmg tak la kan. so sad. thats what happened every year since i was a kid. yerp.
ok la dear readers. chow.


p/s: sori again sbb lama tak update. busy gak la dgn raya, dgn preparation nikah & wedding kakak gua, dengan preparation aku nk sambung belajar ni. bnyk benda nak kena setelkan ni.
so i think the next time you will be hearing from me lepas setel kenduri kot?.  so until then, stay tuned. oh also kalau sempat(i will try bg sempat gak) will post entry about my blade. ada small project sikit. hehe. nak tahu apadia, tggulah ye. XD
adios all.





No comments:

Post a Comment