Sunday, November 30, 2014

Architetural Workshop 2014 TIANGSERI at UiTM Perak

Tanggal 29 Oktober 2014 26th Architectural Workshop telah dilansungkan di UiTM Seri Iskandar, Perak.

Ape tu Architectural workshop? kalo korg dah folow blog aku aku pernah cerita ni taun lpas dlm post 25th Architectural Workshop DUALISMA 2013 at UM. kinda malas nak cerita balik. just have a look on my previous post kayh~
ada somewhere on bulan 8 taun lepas. carik r, aku tulis blog bkn bnyk pon.. klik je belah kanan nun...


Workshop TIANGSERI stat 26 hrbln 10 iaitu hari rabu. sebab aku keje jadi xdapek la nak turun awal. aku g jumaat. tu pun jumaat amek cuti. aku g skali ngan fawwas & edy. wlpn diorg org kedah tp keja penang. mksudnya kami sama2 amek cuti. aku gerak dari rumah dlm kul 8stgh cmtu lepas, lepas setel amek edy & fawwas ktorg gerak ke SI. naik highway. bwk slow & steady. xde rushing. smpai SI dlm kul 1, trus ke masjid daerah utk solat jumaat. lepas solat check in homestay & letak barang & lepak2 dlu.. reason sbb ktorg leh sewa homestay adalah sbb ktorg ni ramai.. rasanya mau berbelas org.





sampai kt perkarangan DSI & PI ni yg aku nmpk



lepas tu masuk. tempat memula yang aku lgkah adalah ni. namanya wWARUNG. bukan warung kedai kopi tau. nama je warung tp mcm port utk melepak & jualan official TIANGSERI souvenir kbnyakannya di conquer oleh TUKANG (organiser) & super senior saja dtg melawat.




lepas tu baru masuk KARYA(galeri) utk tgk drawings, models & installations.








hehe... sbb nak mengembalikan budaya & asal usul tradisional ni sbb tu term2 kt sni klasik.


petang tu balik. sblum nak balik, sementara tggu edy & fawwas aku duk dlm kereta. penat weyh drive dr pg, ptg ni trus msuk utk tgk2 aktivit2 yg ada kt sni. da la mlm smlm pun tido xde la awal. bnyk gak keje kena siapkan sbb nak cuti sehari yg dtg sni ni.



while waiting this is my view. Seri Iskandar's cloud never cease to amaze me. Subhanallah, cantiknya awan ciptaan Allah.
However there is price to pay. the scorching heat is almost unbearable. haha.. panas perak lain dowh. serius. lebih2 lagi SI ni ha.



ptg tu balik homestay. solat, mandi. lepak jap, lpas tu masuk balik lpas isya' utk tgk performance. yg ni yg ditunggu sebenarnya. yg ni yg best. ktorg masuk tu awal la gak. msa tgh tgk performance tu satu2 nampak yg dr KL dtg. hasyir, anep, zul(ODS), dalya..






lpas habis performance nmpak la paceli, sha top up, izi...


haaaa ni yg aku tggu2. general salam.





aku jumpa mamat ni masa Workshop DUALISMA kt UM taun lepas. Dulu dia leader utk UPM Rebelious Comrade, sb tu pggil general. huhu
time tu ktorg xkenal lg, tp ramai kwn2 da perasan dah muka sama. diorg ckp kami kembar. doppleganger yam. Cuma melawak sesama kitorg & tgk dia dr jauh je la. x brani nak approach lg. lepas tu da hbis workshop, add dia kt FB gila2 juga orgnya. hahaha, mmg bdak aki ni perangai lebih kurg same je ye. tambah2 yg join workshop ni. otak mereng + sporting. lolz

ni gambar masa DUALISMA taun lepas


slack sbb aku baru je shave jambang sbb da pnjg sgt, rimas lak. lepas ni nak kena beli elecric shaver la, boleh nipiskan, xyah potong trus.. huhu..
btw mst dia macho lagi dgn jambang, dgn badan smart. sasa kot mamat ni, puaka workout. slalu exercise & plg minat jogging & marathon. Fuhh!!!!


mlm tu lepak reramai kt tempat biasa. Rahman Corner lama. ada ANTARA, ODS, Archirock, AKI47 & ade batch super senior lagi....


esok tu pepagi bfast kt mesra. fuh trigt mase bljr dlu(ceh baru 4 bulan habis bljr lol)
maybe sbb lame xlepak ngan kengkawan lama kot. Anep da 2 sem grad, fawwas & edy da 1 sem grad, hasyir sama ngan aku tp jrg jumpa sbb dia research je. pnya bnyk topik ktorg sembang. best woo.


lpas makan, balik homestay lepak jap, baring2, melawak2 sket. lepas tu siap2 kemas2 trus check out tghri tu dlm kul 12 masuk blik dlm. masuk lewat sbb xde bnda sgt nak buat. hari ni(sabtu) contestant & faci jelajah perak. so diorg xde kt dlm UiTM. yg ada cma  organiser selain faci & visitor2 yg lain kebanyakannya super senior. kt galeri & gerai la tumpuan.





petang tu kami balik
sebelum balik dan dlu mkn kt rahman. igt nak lepak rahman lama tapi tutup. rahman baru je ada. rahman baru pun okaylah.. asalkan rahman.
ktorg bertolak dlm kul 4stgh cmtu. sblum kuar UiTM td da solat jamak siap2. so ktorg trus perjalanan smpai mghrib baru brenti R&R utk solat maghrib. smpai bertam dlm dkt kul 9. igt nak lepak ngan pojon & acu tp pojon je ada acu xdak.
lepas tu hntar fawwas & edy. so aku sampai umah dlm kul 11 lebih gak la. dah la boleh kate hujan spnjg jalan dr perak.

so itu sajalah kisahnya~



p/s : sorry for the very late post bout this. aku tau mngkin sstgh org da basi. but, to those yg menjayakan event ni im postive that you are still cant move on with the workshop. I felt that with DUALISMA. and i can tell sbb rmai yg masih tweet or insta psal msih rasa kehangatan workshop ni.
itulah, hanya true budak aki yg faham.





1 comment: