Tuesday, November 3, 2015

project moto blade

Assalammualaikum all
so aku ade la bbrapa benda nak gtaw
mostly project moto blade ni
ak ada bnyk benda la nak buat kt moto ni
bkn modify ape sgt just letak custom sticker design dgn tambah accessories sikit je

antara accessories yg aku nak buat
-gear indicator           
-voltmeter           
-eagle eye       
-lampu brek berkelip       
-night time running light (belakang. xsure lagi sama ada pkai signal sedia ada atau tambah baru)
-spot light LED depan 
-kipas oil cooler
-ekzos EJM


ni lak design stiker yg akn dibuat

    ni design asal.

ni pulak setelah aku teliti balik dan tukar sikit. mostly simplified


yang ni utk first phase. dan untuk 2nd phase tu aku xsure lagi sebenarnya nak buat mcmna. nk kena design betul2



ni end product dia lepas hantar kt hasixgrafix
tadaaaaa






baru la hensem sikit moto aku. kalo tidak, plain aje...


lining yg putih tu pantul cahaya
bnyk bnda lain nk kena beli mcm riding accessory
contoh yg nak beli



-legbag/pouchbag
-knee slider
-riding jeans
-proper riding boot(bukan yg baisa boot polis tu)
-paddock stand
-motorcycle cover(canvas)

semua ni mmg mahal.
beratus setiap satu
mmg mkn masa la nk kumpul. bertahun
dgn maintenance motor lagi

banyak gak duit aku habis utk motor ni
ni dah dekat setahun aku pakai. dah nak kena renew roadtax. rm680 wooo
tayar aku da pkai setahun. ada yg kata kalo bleh tayar tu tukar lepas setahun atau setahun stgh wlpun mileage msih rendah dan bunga masih tebal. sbb jangka hayat tayar tu ada limit...
kalo nk tuka taya yg low quality rm500 lebih leh dapat utk depan dan belakang. tp kalo nk dpt medium quality tu mau rm700 lebih gak.. yg high quality mcm battlax tu tayar belakang je sebiji dah 700 lebih.. gilo!
tp aku xtau la.. org lain selamber je pkai stock tyre smpai 15k, 18k, 20k pun ada...
kalo aku tgk la cmne.. rasanya la 15k atau 18 bulan pakai aku tukar la... tgk la mana datang dulu...
hehe...






No comments:

Post a Comment