Tuesday, August 2, 2016

Nikah kakak

Assalammualaikum

Hari ni akan cerita kt you all about my sis's nikah day
nikah je. kenduri hari lain.

tanggal 23 Julai 2016 adalah hari bersejarah buat kami sekeluarga. Mendapat menantu kedua.

Event hari sabtu. nikah pukul 3 petang di masjid. lepas asar ada kenduri
tapi utk keluarga terdekat, tghari dah ada makan. lepas nikah pkul 3 kenduri utk keluarga. tetamu lain dtg lepas asar.

Hari khamis aku half day. Tghri tu sblum balik dari ofis siggh Mydin Jln Bharu beli brg2 sikit utk kenduri. Sampai je kt rumah khemah dah pasang  dan pelamin tgh pasang. kalut sikit time tu, bnyk benda nak buat, nak ambil barang beli online yg guna courier poslaju, lpas tu nk beli lg bberapa brg yg xbeli. mlm tu kemas2 apa yg patut lagi.
Esok tu, (pagi jumaat) bnyk benda buat. mostly kemas rumah la. kakak pun cuti dah. so kami berempat bertungkus lumus la. lol.



tghri kak amek sedara kt stesen ketapi, diorg naik ETS je. aku xdpt g sbb solat jumaat kan.
lepas balik solat baru lunch. hari jumaat takda apa sgt. mostly bnyk prepworks.



mlm lak ada makan2 sikit utk family. catering ler. xlarat nak masak, bnyk lg benda nak buat.
ada sesi bergambar sikit.
sesi potong kek sikit. haha





Lepas makan, berkemas sikit, then tido la. big day tomorrow. aku mmg dah xlarat giler dah.
nasib baik la sedara ni mmg cekap bab2 tolong ni. kalo xde, mau pengsan kami.

So pagi ni rmai stat dtg dah. breakfast memula dah order kat org nak nasik lemak, boleh pulak dia ckp pagi ni tak dan nak buat. gila ke apa. nasib baik la ramai sedara dah ada, so boleh la diorg tlg masak. nasib baik la nasik semalam bnyk lagi, buat nasi goreng.

ni katering makan tghari dtg utk setup.










nikah di masjid pukul 3. 2.40 mcm tu org da stat gerak ke masjid. aku jadi org last. tutup kunci pintu make sure semua org dah takde, rumah dah bertutup elok, baru aku g.






sampai sana aku jadi assistant fotog. lol



Aku org last sampai, aku org pertama chow. aku org yg akan bukak rumah. masa ni family yg dtg makan dan bberapa org VIP termasuk kadi tu. hehu.







waktu ni mmg penat. xtau nape. letih sgt. padahal aku bnyk tgkp gambar je. utk makan katering handle semua. kerja diorg mmg tip top. kalao sebelum ni kebanyakan katering xcekap. kita pulak nk kena tlg buat keja depa. aku mmg puji habis PANTAS catering ni. makan sedap. harga pun berpatutan. kerja efisien. staff ramai.
tapi aku heran kenapa aku jadi kalut dan penat sgt. haha


sampai la majlis habis ptg tu. berkemas pulak.
mmg letih. mlm tu makan balik apa yg ada je.
sedara pun ramai balik da. yg tggl yg smpai awal haritu je.


pagi ni mmg letih. bangun lmbat sikit. xde la lmbt sgt.. sket je.. kul 9 lebih je.. hehu... pagi tu breakfast. masak sendiri simple2 je. lpas tu sembang2 smpai bwk ke lunchtime. dasyat. haha
lunch beli lauk kt deen ikan bakar yg famous tu.



lpas lunch hantar sedara ke stesen ketapi butterworth tu.
maka habis la weekend yg bersejarah. haha.
thats all. terima kasih sbb tekun membaca.




No comments:

Post a Comment