Friday, February 19, 2016

kopi hipster

Assalammualaikum all
Entry hari ni saya nak ceritakan pasal kopi. Lebih spesifik adalah kopi hipster yang tengah jadi trend skarang ni.



Dulu akhir tahun 2014 ke awal 2015 kita diserang dengan aiskrim pasu. selepas beberapa seketika dah takde dah. Dulu senang je nak jumpa, kedai2 tepi jalan pun ada. cc, kedai dobi, segala macam kedai berebut nak jual aiskrim pasu ni. tapi la takdak dah.



kali ni trend menyerang lagi, iaitu kopi gelas besar. lebih dikenali dengan kopi hipster. ada banyak jenama, tapi masih lagi mcm aiskrim pasu dulu, mostly yang jugal gerai je tepi jalan je. dan ada gak la yang menumpang kedai2 lain. banyak yang franchise sebenarnya.









 




Bagi aku, yg paling best so far ialah Coffee Legend. aku selalu beli. dekat taman rumah aku. boleh kata every week beli. da bnyk kopi yg aku try, tapi Coffee Legend ni la yg plgsedap & murah. RM4.50. Paling aku suka mocha. sedap. pekat. yummy. memang dok ulang ni je la. heh!~
















Even kawan aku sorang pun ada meniaga kopi hipster ni.
Franchise jugak



Kopi Leh Dhia.
"Biar rasa yang memilih"
lokasi shah alam.




sorang lagi meniaga kopi gak.
Nun Best Coffee
lokasi ampang



aku harap kopi hipster akan continue dan terus maju. Hopefully xde la dpt nasib yg sama mcm aiskrim pasu, lenyap mcmtu aje. Sbb aku mmg minat kopi. im a coffee lover. a caffeine addict. haha
serius aku mmg suka gila kt kopi hipster ni. sedap. layaannzzs.... mane nak cari weyh, tolong la jangan lenyap... please. kengkawan, kome pun tlg la ye majukan industri ni, kita support. hihu..

so ok guys. cheers!~


p/s: kalo aku ada mood nnt bila2 aku cerita pulak pasal minuman lain mcm coolblog, chatime, cool station each a cup etc..
tq for reading. here's potato hipster coffee





No comments:

Post a Comment