Wednesday, February 10, 2016

Tunang kakak

Assalammualaikum
yg buat aku bz ni antaranya kak aku tunang
so ni lah dia entry dia

ok bertunang kt rumah aku. biasa la org perempuan.
tunang on 23rd, tapi preparation dia sjak bln 12.. macam2...
mak aku da la jenis meticulous. everything had to be perfect and in order.

nk kemas rumah, order makanan, cari homestay etc. mmg bnyk skali persiapan dia weh. jenuh







seperti biasa mmg aku sibuk la tlg diorg. msa nak ubah perabot semua tu kira aku la orgnya. kalo tak mmg tak la diorg nk buat. kbnyakan furniture yg ada mmg bulky solid & berat.
persiapan utk buat hantara tu nasib baik la ayahcho & wancho tlg. diorg dtg kejap isnin tu. tido satu mlm. esok tu balik. khamis mlm tu sampai pulak dah ke rumah. skali ngn cik tah. khmis tgh malam tu abg pun sampai. kul 1 lebih dah.
makcik2 la bnyk tolong prepare macam2. keluarga belah mak je la yg boleh tolong pun. sbb diorg ni je faham cara kerja mak. diorg ni semua serupa. teliti, meticulous, beradun, berseni, dan setiap benda tu ada cara dia. sbb tu org lain ssh nak tlg. nk cuci la, nak masak la, nak hidang la. semua benda tertib. adehhhh....
aku plak buat benda2 yg xmelibatkan diorg. mostly aku jadi runer je macam time kenduri abg aku dulu. kuar masuk rumah beli barang, amek makanan, uruskan homestay etc. penat
tu pun jumaat cuti, hari khamis balik awal, 4stgh gerak balik dah....






















penat betul kenduri tu. jemputan dlm 200 orang(makanan)
menu bnyk kot. nasi lauk, bubur, laksa, cucur udang, kuih, air sirap, teh tarik.
banyak gak makanan xhabis sbnrnya. jenuh bekalkan kt orang. jenuh nk simpan dlm peti ais. mlm tu pulak ramai dah balik. so tinggal la beberapa org je yg xbalik lagi utk habiskan lebih2 tu. nak cuci lg penat. nasib baik la yg ada tu ringan tulang la jugak nk tolong. Allah saja yg boleh balas jasa. penat giler wehh..

ok thats all folks

No comments:

Post a Comment